tappsko

Så himla typiskt igår efter att jag skrivit att jag och Dalme skulle komma igång lite bättre så visar det sig för det första att det var hoppträning i ridhuset mellan 17-21.30 på kvällen..
Så när jag kommer till stallet och ser alla transporter så tänker jag att jag kanske får skritta och trava på fältet åtminstonde så han skulle få röra lite på sig.
Men när jag tar ut Dalme ur boxen så har han tappat en sko. Självklart ska det hända nu liksom. 
Så något fält blev det inte för det är rätt hårt under snön och lite knöligt så jag ville inte riskera att hoven ska gå sönder.
Jag fick till slut tag på en hovslagare som kunde komma under veckan iallafall så imorgon får han skon påslagen igen..
Idag ska jag däremot rida lite lugnt i ridhuset sålänge han inte är öm. Så vi får helt enkelt köra på efter imorgon :P

/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0