start på 2013

Hoppas ni har haft ett bra nyår och en bra start på 2013!
Jag är ledig den här veckan vilket är riktigt skönt och en bra start på året :P

På nyårsafton hade jag utsläppet i stallet. Det gick bra men var is överallt till hagarna så jag höll på att slå omkull några gånger men höll mig på fötterna..  Jag red Dalme på morgonen i ridhuset och det gick bra :)
Sedan på dagen har vi som tradition att spela nyårsfotboll. Vi träffas ett gäng och spelar lite fotboll helt enkelt.
Däremot så har all snö smält bort här och på gräsplanen var det rätt så blött. Vi kunde flytta målen så de inte stod mitt bland de värsta pölarna iallafall så det gick rätt bra. Hehe.
På kvällen blev det lite fest och vi hamnade nog i säng vid 5 på morgonen. På nyårsdagen hade Marie hand om Dalme vilket jag då var rätt glad för..

nyårsfotboll.
 
Igår så var jag i stallet på morgonen för då fick Dalme nya skor.
Jag red lite lugnt på fältet efteråt i bara skritt och trav. Hans kändes fin och skötte sig bra.
All snö har ju som sagt smält här den senaste veckan då det varit flera plusgrader varje dag och på fälten är det gräs nu. Riktigt skönt tycker jag! Det är inte särskillt blött just på fälten heller utan dom håller sig bra.
Däremot var det lite översvämmning i några av hagarna i stallet igår. Eller inte så lite, hela Dalmes hage där han gick i somras var en sjö igår plus några hagar till. Tur att Dalme går i en hage som lutar rätt mycket nu för det är det knappt något vatten alls.
såhär såg det ut, haha.
här är Dalmes förra hage. nu går han i den bakom där det sluttar, liite bättre :P

Chief och Dalme i deras hage. den är blöt längst ner men resten av hagen är inte bara en pöl iallafall..
 
Idag hade det runnit bort en hel del vatten så det såg lite bättre ut.
Jag red på fältet idag också och idag blev det lite galopp med, men tog det rätt lugnt för det regnade lite inatt så var lite blötare idag än igår. Men det gick fint iallafall.
Har varit en del hockeytittande idag också. Först var det semifinal i JVM och sedan var det HV-match. Båda vann efter straffar, lite nervöst..

Imorgon har Marie hand om Dalme och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Blir nog en rätt lugn dag.
Men nu är det nog dags att sova, godnatt!
/Vicky

Kommentarer
Postat av: EvaMaria

Jösses va vatten, som sjöar. Tur att Dalme bytt hage. Pussa dalme från mej.
Kramis mammsen

Svar: Haha eller hur. Kanske ska släppa in honom där så han får simma lite ;PDet ska jag göra. Kram <3
fjordingbloggen.blogg.se

2013-01-04 @ 09:21:22
URL: http://evamariachristina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0