snart helg!

Hello helloo.
Idag är jag inte pigg någonstanns! Jobbade över igårkväll och gick nog från jobbet vid tiodtiden ungefär. Sen är man ju inte smart nog för att gå och lägga sig direkt när man kommer hem heller..
När väckarklockan ringde trodde jag det var ett skämt förut. Men det är bara ett kämpa på en dag och sedan är det helg.

Idag ska jag till stallet iallafall. Var inte där igår eller i onsdags. Ska rida Dalme i ridhuset och jag tror det kommer vara en pigg liten ponny idag för han har bara skrittat i två dagar. Sen i tisdags var han rätt pigg och töntig när jag red, kanske beror lite på att jag klippte honom i måndags och att han vilade då. En jäkligt lugn vecka för honom. Haha.
I helgen ska jag försöka vara i stallet när det är ljust och då blir det nog lite ridning på fälten :)
Har kommit mer snö här nu så det är nog bättre på fälten nu än förra helgen då det var lite hårt.

Förövrigt har Dalme ätit rätt dåligt senaste tiden. Han bara sprider ut allt hö i hela boxen och lämnar det.
I tisdags när han fick kvällsmaten åt han upp havren och sen började han inte ens med höet. Han bara kollade på mig och smågnäggade lite som att han inte hade fått nån mat.. Efter ett tag började han äta lite iallafall.
För typ 1-2 månader sedan tog han ju höet nästan före havren så jag vet inte vad det är med honom nu. Det är ju rätt konstigt när en matglad fjording som Dalme inte äter. Haha. Fast han är inte sjuk eller hängig eller nåt och tänderna kollade jag ju ganska nyligen.
Gör iochförsig inget om han går ner lite i vikt, hehe. Men jag hörde att det kan ha att göra med att dom är för varma. Så jag ska se om han äter mer nu när han är klippt och det dessutom ska bli lite kallare här. Han står ju ändå med täcke typ dygnet runt och innan jag klippte honom hade han ju rätt mycket päls :P

Ha en bra fredag!
/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0