7:e januari

Hello!
Nu är all ledighet slut och jag började jobba idag. Lite segt men ändå rätt skönt med vardag och lite rutiner igen.
Mindre kul att vara i stallet när det är mörkt varje dag bara, men snart snart snart är det väl ljust om kvällarna igen..

I lördags red jag Dalme på fältet och i ridhuset. Det var nån minusgrad ute så det var rätt hårt i marken så skrittade och travade bara på fältet och gick sedan in i ridhuset. Han skötte sig bra, fast hästarna i hagarna utanför höll på att fara omkring så han var lite okoncentrerad imellanåt.
När jag skulle släppa ut honom i hagen sedan förstod jag varför dom andra hästarna var lite nervösa för dom höll på att elda precis i närheten så det sprakade ju och hade sig därifrån.
Elden var typ 5 meter från grinden till Dalmes hage men han gick förbi jättesnällt och brydde sig knappt. Jag stod kvar ett tag precis innanför grinden i hagen också men han var lugn och duktig :)

Igår red jag ut tillsammans med Yvonne och Mia. Dalme var rätt pigg och stark. :P
Även fast jag tycker att han pinnar på bra så kommer vi alltid efter med hans korta ben. Haha.
Så när de andra travade kunde jag galoppera, fast väldigt lugnt. Han skötte sig fint iallafall, men han var lite på tårna imellanåt så jag fick hålla i honom.
Sedan på vägen hem kom det en traktor med släp bakom oss när vi red på vägen så då hoppade jag av eftersom han är lite nervös för traktorer när de kommer så nära.  Då stod han jättelugnt när den körde förbi iallafall och bättre att jag hoppar av och han är lugn än att jag sitter på och han stressar upp sig mitt i vägen.
Efter ridturen var det stallmöte och vi fick massa gottis fika :)

Idag har Marie hand om Dalme men imorgon blir det ett dressyrpass i ridhuset.
På onsdag ska vi köra lite bommar och lite småhinder :)

/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0