Söndag

Hej hej!
 
Idag är det söndag och det betyder att jag har en hel dag till att göra vad jag vill utan att behöva åka till stallet. Man uppskattar verkligen dagarna då medryttaren, Felicia, tar hand om Helix. Förstår inte hur jag skulle få allting att funka utan hennes hjälp 2dagar/veckan.
 
Jag är lite nyfiken på vad det kostar att vara medryttare runt om i Sverige. Min medryttare hjälper mig 2dagar/veckan, ibland lite oftare och hon betalar 800kr/månaden. När hon har sina dagar så ska hon fixa allting som behövs göra varje dag. Rida, rykta, mocka, fylla vatten, fixa kraftfoder och lunchpåse. Jag vet att på vissa ställen i Sverige så behöver man inte betala något utan att ägaren till hästen bara uppskattar hjälpen. Och jag kan hålla med där. Hade det inte varit så dyrt att ha häst i närheten av Stockholm så hade jag inte tagit betalt av min medryttare.
 
Så vad betalar din medryttare i månaden, vad behöver medryttaren göra i stallet och vart är hästen uppstallad? Och du som är medryttare, vad betalar du i månaden och vad behöver du göra i stallet? :) Skulle vara kul om ni kunde svara.
 
Hoppas att ni haft en bra helg! / Mia
 
 
 
 
En gammal bild på en sommartjock Helix utanför sin sommarhage.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0