Pay N Jump

Idag har jag suttit 4 timmar på hästryggen och jag kan berätta att jag är slut i kroppen ikväll. Idag red jag och Helix till Södertälje Ridskola och startade två klasser i Pay N Jump. Det tar ca 30 - 40min att rida dit från stallet, så skönt att slippa krångla med transport.

I 80cm var vi felfria men hade ganska dålig galopp runt hela banan. När vi har dålig galopp så blir Helix ganska vinglig men annars kändes han bra.

I 90cm så red jag fram Helix ganska mycket på framhoppningen och han lyssnade bra på mig. Inne på banan så gick det så himla bra! Vi fick en litet nedslag på hinder nr 5 men det var endast för att vi tappade farten lite. Helix hoppade galet bra och sköt mig ur sadeln flera gånger :) Den där lilla ponnyn kan hoppa grymt bra när han väl har lite fart. Fick många leenden från åskådare och andra ryttare och några sa att Helix var söt och det är alltid kul att se och höra :)

Nu ligger jag nerbäddad i soffan efter en lång och mycket bra dag. Bilder kanske dyker upp senare om det blev några bra. Ha en trevlig kväll/Mia

Kommentarer
Postat av: Julia

Åh kul att höra, grattis till er båda!:))

Svar: Tack så jätte mycket! :)
fjordingbloggen.blogg.se

2013-02-11 @ 16:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0