stall stommen

Stallet Dalme står i heter Stall Stommen och ligger i Lekeryd, strax utanför Jönköping.
För mig som bor iprincip mitt i stan tar det ungefär 15-20 min med bil till stallet.
I stallet är det ungefär 10-12 hästar inackorderade tror jag och sedan har Jonna och Kinna, som äger stallet, ett par egna hästar.

På gården finns det ridhus 20x60 m och en paddock.
Vi har även tillgång till några gräsfält med terränghinder.
Det är varierande hagar, det finns både stora gräshagar eller mindre grushagar. :)
In-utsläpp och fodringar på vardagar sköter Kinna och Jonna, så det behöver jag själv aldrig tänka på.
Helgerna delar alla på så man har någon helg ibland.

Det finns tillgång till både hopp- och dressyrtränare på gården så det är toppen att ha allt på plats!
Dalme verkar trivas väldigt bra. Just nu går han i gräshage med 2 kompisar och det kommer nog vara så under vintern också. (Fast utan gräs i hagen då, haha)

paddocken med ridhuset bakom.

stallet rakt fram och ridhuset till höger.


Kommentarer
Postat av: fanny

gud vad fint det ser ut!

Svar: hihi jaa :) det är ett toppenstall. är sådär med ridvägar bara, men det finns några så det är lugnt ändå :) /vicky
fjordingbloggen.blogg.se

2012-09-07 @ 07:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0