shopping

Idag stod REA på Charlies på schemat.
Jag smet iväg från jobbet på lite längre lunch för att hinna se lite av det bästa på rean tänkte jag. Haha.
Det var nästan värre än att gå på Horse Show Mässa kan jag meddela, herregud vad mycket folk!

När vi kom dit var det fullt med bilar överallt och Charlies har kanske 8-10 stycken egna parkeringsplatser. Detta resulterade i att det stod bilar parkerade huller om buller överallt! På gräset, på gångbanor, vid vändplatsen (där det tillochmed stod en skylt med "parkering förbjuden på vändplatsen"). Jag tänkte att då får vi också ställa oss lite på sniskan någonstanns, tills vi såg en parkeringsvakt som gick och delade ut böter på varenda felparkerad bil!
Vi kollade på en bil hur mycket bötern var på ifall det skulle vara värt det eller inte, men 800 kr hade resulterat i att det inte hade varit någon mening att gå på rea :P
Men efter lite funderande ställde vi iallafall bilen på andra sidan vägen en bit bort där det inte kostade något och fanns massa parkeringsplatser. Värt.

Inne på Charlies var det väldigt mycket folk och köerna var rätt så långa :P
Jag plockade ändå med mig litegrann hem men inte alls så mycket jag hade hoppats på.
Mest nöjd är jag över mitt nya fina schabrak från schockemöle (dock inte på rea). Men på rean köpte jag tyglar, en sadelgjord, boots och ett varmt gosigt innetäcke. Stod länge och höll i dressyrskydd som var på rea men är så himla osäker på storlek, om han har ponny eller cob, så jag skippade det.

schabraket jag köpte.

Idag är det stallmöte i stallet och efter det ska jag rida och Alex ska kanske hjälpa mig kolla hur sadlarna ligger.
Så det blir nog ganska sent ikväll och sedan hem och ha fredagsmys med världens bästa kille.
Imorgon ska jag upp tidigt för jag har fodring och utsläpp i stallet, ska även passa på att rida på morgonen så jag inte behöver åka fler gånger.

Ha en bra fredagskväll!
/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0