Semla!

Blev alldeles överlycklig när jag var och handlade på Maxi idag, de sålde semlor!
Semlor är helt klart bland det godaste som finns, skulle kunna äta det varje dag. Så det följde självklart med ett tvåpack hem, men funderar på om jag borde köpt på mig några fler?
 
 
Idag hade jag tänkt rida ut på Simon men Carro ringde och frågade om vi ville dressyrträna och det ville vi såklart! Så det blev ändrade planer och på med dressyrsadeln. Simon var fin, blev lite väl het och stark där ett tag när vi petade på lite med spöet för att få honom att trampa till lite mer. Red lite förvänd galopp, försök till galoppslutor (wrooooom! säger det då), tempoväxlingar i trav osv osv.
 
Igår hoppade jag lite själv på utebanan, det gick också bra. Simon var ganska fin, emellanåt kändes det verkligen som att jag fick till den galoppen jag vill ha när jag hoppar honom men är så svårt eftersom han kan bli ganska stark.. Han var lite väl slarvig ibland och lyfte inte riktigt på benen, hade samma känsla om det förra året när han kom tillbaka, men kanske är såhär han är i hoppningen "på riktigt". Första året jag hade honom var han så himla rädd om fötterna och överhoppade sig en del men inte längre tydligen.. ;)
Duktig är han i alla fall och nu har vi både hopp- och dressyrtävlingar inplanerade! :)
 
/Cattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0