planer & mål

När jag hämtade hem Dalme från Taffsnäs hade jag inga direkta mål eller någon plan med honom, det var ändå 2 år sedan jag hade honom hemma och det tar ju ett tag att komma in i det igen.
Sist jag hade honom hann vi starta två lokala dressyrtävlingar och annars mest träningstävlingar. Dalme är egentligen ingen dressyrhäst men eftersom jag inte är någon hoppryttare så får han helt enkelt vara en dressyrhäst. Haha.

Jag har funderat lite på om jag överhuvudtaget vill tävla nu och jag vet fortfarande inte.
Nu till hösten och vintern känner jag inte att vi hinner iallafall. Nu har jag haft honom lite mer än en månad och vi börjar väl hitta tillbaka lite men det krävs en hel del träning både för honom och för mig.
Däremot om saker går åt rätt håll och med dressyrträningar då och då så kanske vi kan starta någon tävling till våren.
Isåfall blir det någon lättare dressyrtävling och eftersom jag är över 18 så startar jag honom då som storhäst.
Men OM vi nu skulle starta någon tävling så har jag ändå inget riktigt mål, såklart vill man att det ska gå bra och jag kommer inte starta något jag känner att vi inte kan klara någorlunda okej, men jag skulle nog ändå göra det mest för att det är bra träning och för att det ska vara kul.

Sedan kan jag även tänka mig att starta någon pay 'n jump framöver också, så jag kan välja höjd lite mer själv :P
Men då behöver vi nog vara med på några hoppträningar också så jag får lite självförtroende. Dalme kan hoppa, det vet jag, men jag är inte säker på att jag kan, haha.
 
framridning lokal dressyrtävling, april 2010
Jag & Dalme lokal dressyrtävling lc:2, maj 2010

träningstävling clear round, maj 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0