nu är det klippt

Igår var jag i stallet superlänge, tror det blev 5 timmar eller nåt sånt. Haha.
Klippte Dalme så nu är han nakenhäst. Blev en rejäl pälshög från honom så förstår att han blev väldigt svettig när jag red honom innan.
Klippte hans man lite också, kan vara ungefär det värsta som finns att klippa Dalmes man.
Hår överallt som sticks och kliar och även om jag duschade igår hade jag lite hår kvar imorse när jag vaknade, inte okej.
Har även jätteont i ryggen och armen idag, anatar att det är efter klippningen igår..

Sedan var det stallmöte också. Vi fick massa gott fika, muffins, äpplepaj och annanspaj.
Tycker vi ska ha stallmöte oftare helt klart ;P

Idag ska jag nog rida på vårat jättestora fält som precis har blivit ridbart, hur underbart!
Blir nog en hel del galopp idag :D
Till helgen kommer Tilda hit och hälsar på från Norrköping så då ska hon rida Dalme och antagligen hoppa honom.
Och någon dag kanske vi ska köra lite voltige på Dalme. :P
Kajsa i stallet är sugen på att lära sig hoppa upp i farten och hon tyckte det var bättre att börja på Dalme än hennes storhäst. Hehe. Har kollat efter någon voltigegjord men alla är ganska dyra och hittar ingen begagnad någonstanns så vet inte hur vi gör, men det löser sig på nåt sätt :)

Dalme efter klippningen igår.


Kommentarer
Postat av: Julia W (Teamryttarna)

Världens finaste ponny! Lätt! :D

Svar: hihi jaa :) han är bäst /vicky
fjordingbloggen.blogg.se

2012-09-11 @ 08:34:03
URL: http://Teamryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0