Mias år på Taffsnäs

 
Både Cattis och Vicky har skrivit om sina år på Taffsnäs och nu tänkte jag göra det också. Sommaren 2004 åkte jag och en tjejkompis, Carro till Taffsnäs (P.3) på ridläger för första gången. Jag fick då ha Cherio som lägerhäst och Mia Olsson som lägerledare. Cherio var en söt fjording med en virvel på nosryggen. Jag var fortfarande lite av en nybörjare då och kunde inte så mycket. Cherio var ganska seg, lugn och envis men han passade mig perfekt det året.
 
Jag och Cherio sista dagen på lägret.
 
Sommaren 2005 åkte jag på ridläger igen. Den här gången på p.4 med en kompis, Alex som jag lärde känna på förra ridlägret. Jag hade önskat Cherio och det var honom jag fick och vi fick Frida Matsson som lägerledare. Mellan 2004 och 2005 hade jag hunnit och utvecklas lite mer i ridningen och kände att Cherio inte var riktigt min typ av häst längre. Men jag hade honom hela lägret och det fungerade bra ändå. Hela lägerveckan så regnade det men vi var lika glada för det!
 
 Cherio
 
Jag och Cherio på uppvisningen.
 
Januari - Juni 2006 hade jag praktik och bodde på Taffsnäs 3 dagar/veckan pga att jag var skoltrött och behövde en paus. Under mina månader på Taffsnäs fick jag göra allt som behövs göra i ett stall. Mocka, in-utsläpp, fodra och rida flera underbara fjordingar om dagen. 1 dag/veckan så red jag en hopplektion och då brukade jag oftast rida Micro eller Olliver. Min tävlingsdebut gjorde jag med Micro på en klubbtävling i Järna. Jag fick två nya favoritfjordingar på Taffsnäs, Gulldon och Lorenz. Det var någon gång under dom här månaderna som jag träffade Cattis för första gången. Jag skulle gissa på April? :)
 
Taffsnäs på vintern.
 
Sommaren 2006 åkte jag på läger (P.4) med min kompis Matilda. Det här året bestämde jag mig för att önska en hel drös med olika hästar jag ville prova på. Om jag inte minns fel så önskade jag Teddy, Walle, Gulliver och någon mer. Jag blev fick Gulliver det här året och Frida Matsson som lägerledare igen. Gulliver var en pigg och framåt fjording som jag fastnade för direkt.
 
Gulliver
 
Sommaren 2007 åkte jag på mitt sista och bästa läger med dom bästa tjejerna på P.2. Jag önskade och fick Gulliver som häst och hade Frida Matsson som lägerledare. Det här året var jag 19år och var på läger men det var riktigt kul ändå eftersom vi var ganska många tjejer som var äldre.
 
Jag och Gulliver
 
Jag måste erkänna att jag saknar alla fina dagar på Taffsnäs.
Paradiset på jorden, som många som varit på taffsnäs brukar säga.
 
/ Mia

Kommentarer
Postat av: Anonym

åå Micro älskar den lilla hästen

2012-09-24 @ 18:20:28
Postat av: Sofie

Om man ändå kunde vara liten föralltid och åka på ridläger hela sommaren!

Svar: Ja, det hade inte varit helt fel :) /Mia
fjordingbloggen.blogg.se

2012-09-25 @ 00:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0