inte helt i form

Idag stod det dressyrträning på schemat.
Simon var ju kanonfin i måndags, i tisdags var han ganska tjaffsig och ville inte släppa igenom i vänstervarvet riktigt, sen gick han skritten i onsdags och hoppade igår.
 
Idag var han också lite stretig och ville inte släppa till och ta stöd på båda tyglarna. Försöker man rakrikta och gå på han lite för att han ska gå fram rakt på båda tyglarna kör han upp huvudet och bli apstark.. Lite bättre idag än i tisdags och släppte igenom i traven i alla fall, men vänstergaloppen var inte mycket att hänga i julgran ;)
Till slut satte vi på en graman och då kan han ju inte dra mina axlar ur led i alla fall så då fick jag igenom lite bättre när han inte kan vara lika stark. Får väl se hur detta går på tävlingen imorgon..
 
Igår hoppade vi som sagt, gick bra. Är ibland vi kommer lite fel men han löser det ju alltid. Vi behöver fortsätta på att jobba galoppen, att han blir kvickare och mer reglerbar men hoppa kan han i alla fall ponnyskrutten. Slutade med att hoppa bana på 90 och det kändes bra nästan hela banan. Riktigt roligt att hoppa ju ;)
 
Nu ska jag ha fredagsmys med mig själv och se på Håkan-dvd och äta godis.
 
/Cattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0