Hoppträning

Idag red jag min första hopplektion tillsammans med Lena och Silver för min tränare, Irina. Jag är van med att Helix brukar vara pigg och stark men det kan jag inte påstå att han var idag. Jag vet inte om det är för att han är fet eller om han inte tycker att det är lika kul längre. Men han blev ju piggare än vanligt men han hade riktigt svårt att hålla galoppen så fort man svängde.
 
Lektionen var ganska simpel, vilket var skönt eftersom det var första gången. Vi övade mest på ridvägar och det tyckte inte Helix om för han vill gärna ta kortast väg till nästa hinder. Vi avslutade lektionen med att hoppa en liten bana. Super kul tyckte både jag och Helix! Så på måndag blir det nog en hopplektion till.
 
Jag var inne på Södertälje Ridskolas hemsida och såg att dom har ganska mycket Pay and Jump. Jag funderar på att rida dit och vara med i Oktober :)
 
Nu måste jag jobba vidare. / Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0