hello

Heej,
har varit lite dålig uppdatering från mitt håll de senaste dagarna..
I helgen var jag som sagt i Norrköping och hälsade på familj och vänner. Det var inflyttningsfest hos Cattis så i lördags var vi där och det blev även utgång. Jag tog det ganska lugnt så mådde bra i söndags vilket var skönt.
I söndags tog vi det bara lugnt hela dagen hemma hos mamma och pappa och sedan åkte vi tillbaka hem till Jönköping.

Igår var det återigen jobb och sedan stallet efter det. Var mysigt att vara i stallet igen och pussa på Dalme efter 3 stallfria dagar.
När jag kom för att ta in Dalme i hagen gnäggade han massor och stampade vid grinden. Jag intalar mig själv att han gnäggade för att han var glad att se mig, men jag vet inte om han egentligen mest ville in bara..
Jag hade tänkt rida lite på fältet och lite på banan, men efter att han taktade hela vägen in från hagen så dissade jag ganska fort tanken att rida på fältet. Han vilade dessutom i söndags så jag ville inte utmana ödet.
Istället blev det ridhuset för paddocken var ganska blöt.

Försökte rida igenom honom ordentligt och fokuserade mycket på att få igenom ställningar framförallt i högervarvet då han fortfarande är ganska stel där. 
Det blev mycket trav och galopp och mycket volter och försök till skänkelvikningar. :P
På slutet kändes han okej men jag får verkligen inte igenom honom helt bra i höger, det är så sjukt jobbigt.
Men på torsdag ska vi dressyrträna för Jonna så förhoppningsvis får jag bra hjälp då

.
 
försökte få nån bra bild på Dalme i hagen men han sprang mest omkring vid grinden.

så sööööööt <3

Haha, han börjar bli så himla lurvig nu, är glad att jag klippte honom för några veckor sedan.
Hans öron är helt ulliga och söta <3
/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0