har tävlat i helgen!

I helgen var jag och Simon iväg på första tävlingen sen jag hämtade hem honom.
Vi red en Msv C:1, vilket jag egentligen inte kände att vi var helt redo för efter sommaren då jag knappt hunnit rida här hemma känns det som, men eftersom jag hade anmält mig så var det ju lika bra att åka dit. Nåt lär man sig ju alltid på väggen så är ju bra träning i alla fall.
Jag tycker egentligen Msv C:1 är ett program som passar oss ganska bra, men väl på plats och man rider det så håller man på att dö av utmattning i början för det känns som att travdelen aldrig ska ta slut, haha, i alla fall är det så på Simon. Man sitter och längtar efter skritt eller galopp.
Han kändes sådär i traven, lite seg och ville inte riktigt gå fram. Ganska bra i skritten, och hör och häpna, bra i ryggningen! Tackar nog kandaret för det ;) Galoppen kändes ganska bra, men också seg och fick några halvavbrott i första galoppdelen.
Så en del träning så blir det förhoppningsvis bättre till nästa gång! Nu har vi "lite lättare" tävlingar fraför oss, sen blir det Msv i oktober igen.
I lördags slutade vi på 58,29% och på 19 plats av 30 så vi kom inte sist, vilket var mitt mål typ så det var ju bra.
 
 
Här är en film från tävlingen, slutet är inte med.
 
Igår fick Simon vila och idag har vi galopperat på fältet. Skitjobbigt sa Simon att det var, men väldigt nyttigt! Skönt att rida utomhus också i det här sommarvädret, hoppas det håller i sig hela vintern! ;)
 
/Cattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0