full rulle i helgen

Dålig uppdatering härifrån mig under helgen men Simon har vilat.
Jag har jobbat och haft stallet och följt med tävling både lördag och söndag, fullt upp för min del alltså! Hopphästarna har gått superbra, 4 placeringar på lördagen och 2 placeringar på söndagen. Bra jobbat av dem, var svåra banor och lite halvtaskigt underlag på lördagen. Nästa tävling är redan i helgen då vi åker till Ljungby med fyra hästar och jag är med som hästskötare så blir inte så mycket uppdatering om Simon då heller, men kanske kan försöka hinna med att uppdatera från tävlingen, vi får se :)
 
Idag blev det dressyrträning för Carro igen. Simon var inte riktigt lika stark idag och ganska fin. Vi jobbar mycket mer i galopp än vad jag gjort för andra tränare och det är ju bra, men svårt! Han blir gärna lite lång och stark och är svårt att hitta tillbaka till den korta och runda galoppen om man gör någon övning och han rinner iväg. Idag blev det en hel del förvänd galopp och han var duktig, ska bara orka gå kvar rund, kort och rättställd där också men det kommer :) Hoppas jag kan vara med och hoppträna den här veckan också för det behövs det med!
 
/Cattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0