Foder

Idag gjorde jag en foderberäkning med våran stallchef, Irina. Jag gjorde det på Helix 2008 när jag pluggade men jag kommer knappt ihåg något från den kursen. Matte är verkligen inte min starka sida och det är siffror hit och dit men med hjälp så lyckades vi räkna fram en bra foderstat. Jag gick först ut i hagen och räknade ut vad han vägde med hjälp av ett måttband och den visade på 478kg, haha. Jag måste ha räknat fel för SÅ mycket kan han inte väga. Hösilaget i stallet har mycket energi och kalcium så det var lite svårt att veta vad jag skulle fodra med. Men jag kommer ge honom ca 7kg hösilage, 0,75kg krafft pluss protein, 3/4dl krafft miner vit, som innehåller mer fosfor och mindre kalcium, och ungefär en näve med betfor bara för att han tycker att det är så gott :) Vad fodrar ni med för foder till era hästar? /Mia

Kommentarer
Postat av: :)

Har inget med inlägget att göra men tycker det är otroligt intressant att läsa alla inlägg på bloggen, så sluta inte blogga!! :)

Svar: Vad kul att höra! :) Du behöver inte vara orolig för vi kommer att fortsätta blogga.
fjordingbloggen.blogg.se

2012-09-26 @ 18:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0