Envis medryttare

I lördags kväll höll jag en dressyrlektion för min medryttare, Mickis. Hon har haft ett längre uppehåll från ridningen än vad jag har så hon behövde lite tips. Helix är ju inte världens lättaste häst att arbeta med. Hon fick rida samma övningar som jag fick göra på träningen i fredags och det var ingen lätt match kan jag lova. Det slutade med att vi båda skrek åt varandra som två galningar. Varje liten sak jag sa fick jag skit för och hon försökte inte sitt bästa. Men till och från gick det bra, bara hon fick fram honom :) Jag ska hålla en lektion i helgen igen och då blir det andra bullar för fröken Mikaela! Jag har en film från lektionen som jag ska försöka ladda upp om jag får Mickis godkännande. Igår hade Helix sin vilodag och idag tog Mickis hand om honom. Men imorgon ska vi ut i skogen och ha en riktig mysig tur. /Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0