dressyrträning

Hej på er!
Kom nyss hem ifrån stallet och har precis slängt i mig lite mat. Var verkligen vrålhungrig, inte så konstigt kanske med tanke på vad klockan är och jag inte hade ätit sedan kl 12 innan :P
 
Idag stod som sagt dressyrträning på schemat och årets första för mig och Dalme.
Jag vet inte om han eller jag var svettigast efter men herregud vad jobbigt det var! Haha. Får se om jag kommer ur sängen imorgon asså.
Vi började med att rida fram i paddocken då det var en grupp innan i ridhuset. Travade och galopperade litegrann och han kändes inte jätteseg. När vi sedan gick upp mot ridhuset trodde nog Dalme att vi var färdiga, tji fick han för då hade vi sisådär 1 timme kvar.
Inne i ridhuset började vi med att trava och mycket på volt. Fick iallafall bekräftat hur jobbig han är i högervarvet. Hur mycket jag än driver med högerskänkeln så lyssnar han inte och när jag då försöker ställa honom går han mest bara åt höger istället. Suck.
I galoppen sen däremot då är han mycket lättare att ställa i höger så där gick det bra. Men när vi kom till vänstergaloppen blev det hopplöst igen. Han bara låser sig och vägrar ställa sig.

När vi hade ridit fram ett tag (och ska säga att jag var megatrött redan här) så började vi trava över lite bommar.
Bommar är bra för Dalme, det händer saker vilket gör att han inte blir lika seg som annars, han får trampa på lite och kommer igång och han verkar tycka det är ganska kul också.
Gjorde några bra övningar som är lite jobbiga att förklara, haha. Men efter det lyssnade han bra och gick att ställa helt okej i högertraven. Superjobbigt var det verkligen men jag är nöjd efter passet och ska bara fortsätta få igenom högersidan så blir det nog bra framöver ;P
 
Nu ska jag betala månadens räkningar och sedan blir det nog sängen, är helt död i kroppen!
/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0