dressyrtävling

Igår var jag och Simon iväg och tävlade dressyr i det fantastiska vädret!
Vi red en LB:1 och en LA:1 och var hos Eda Ryttarsällskap och tävlade.
 
Som sagt var ju inte vädret på vår sida, vi kom fram vid 15.00 och då säger de att de flyttat fram starttiderna så jag startar 15.31, blev full fart och Simon var redo typ 15.10. Sitta upp och skritta till framridningen som var ett gyttjehål så där skrittade jag och travade litegrann sen gav jag upp för gick inte rida där. Red upp på en grusväg som gick mellan banan och frámridningen och galopperade fram och tillbaka på den sen kändes det inte som det gick att göra så mycket mer så väntade på min tur, inte optimala framridningsmöjligheter..
När vi kom in i ridhuset kändes han ändå ganska fin med tanke på framridningen och hur han varit i veckan. Red ihop 68,28% och blev 2a placerad.
 
 
Inför LA:1 frågade jag för säkerhets skull om de skulle flytta fram tiderna eftersom det var strykningar men det skulle de inte. När vi lastar ur Simon kommer de och säger att jag är nästa till start för då har de flyttat fram i alla falll.. Så blev snabbt skritta fram och tillbaka en gång på vägen, sen trava en gång fram och tillbaka och galoppera en gång fram och tillbaka sen direkt in på banan, haha, fantastiskt! Dock verkar 10 minuters framridning funka för han var jättefin inne på banan, ganska okej i ryggningen, inte helt ur form men lite sned. När man kommer till galoppdelen vet Simon det och ligger lite före mig och bara väntar på att börja galoppera så man hinner inte ens fatta galopp så där blev det fel galopp i andra fattningen men det var snabbt rättat. Red ihop 67,89% och vinst!
Så är jättenöjd med Simpa, var ju inte helt optimalt direkt ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud va kul att det går så bra för er! :D
Ge honom en stor blöt puss från mig :)

/Amanda som hade Simon p.6 =)

2012-09-25 @ 21:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0