Dressyrlektion

Igår skulle jag och Helix hoppa tillsammans med Lena och Silver men Lena hade tyvärr ont i ryggen så vi sköt fram lektionen till nästa vecka. Jag red istället en dressyrlektion för Irina och det gick mycket bättre än förväntat. Helix var mycket bättre i sin höger sida och han gick att ställa hur bra som helst. Jippie! Nu var han däremot stel och inte så samarbetsvillig i vänster. Jag har antagligen suttit och jobbat för mycket med högersidan och glömt vänster. Vi jobbade med att ställa honom på medellinjen och oj, så vingligt det var :p Vi red mycket på volt och galoppfattningar. Helix var mycket lugnare i galoppen och rejsade inte lika mycket. Jag fick lite skäll angående min sits så den måste jag öva mycket på! Annars är jag super nöjd med lektionen så det kommer att bli fler och då ska jag försöka hitta en fotograf :) Idag har Mickis Helix och jag ska ut och åka motorcykel med fyra tjejer. GRYMT! /Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0