det finns saker jag saknar

Trodde aldrig jag skulle säga det här, men har konstaterat den senaste veckan att vissa saker i Töreboda saknar jag.
Jag jobbade i Töreboda på en ridskola ett år nu fram tills i midsomras på ett ungefär. På slutet var det ganska mycket krångel och jag var trött på byn, ville bara hem till "storstan".. ;) Men nu har jag iaf konstaterat att Töreboda hade några bra saker:
 
1. Världens bästa ridvägar i skogen.
Fanns sandtag att klättra i med backar i alla storlekar, långa gräsvägar och sandvägar, sjö att bada i, stigar, jaa, allt. Saknar alla uteritter där.
 
2. Dressyrträning för Cristian.
En helt fantastiskt bra dressyrtränare, vill rida för honom mer, vill svettas! ;) Haha.
 
3. Några vänner, och alla fantastiska skötare/elever på ridskolan.
Utan de, som förhoppningsvis vet vilka de är, hade det inte gått.
 
4. Juvelen.
Gullehästen <3 Min chefs häst jag red in förra året, världens snällaste. Hade hon varit 2 dm högre hade jag tagit ett lån ;)
 
5. Törebodafestivalen, typ..
I alla fall Törebodafestivalen på mitt och Ellis vis för den helgen var sommaren 2012 för mig!
Åhhh, nostalgisk här hemma i soffan.
 
Annars då..
Igår red jag dressyr på Simon igen, på vanligt bett. Vet inte om han kanske hade lite träningsvärk sen i måndags för han var ganska stretig och tjaffsig och ville inte alls som jag. Idag skulle jag ha hopptränat men fick hoppa in som vikarie på ridskolan, också jätteroligt. Var ett tag sen jag hade lektioner nu och hade "min gamla grupp" som jag inte sett rida på över ett år och en grupp som var nybörjare när jag jobbade, var ganska stor skillnad nu. Så på grund av det fick Simon gå på skritten istället och så skulle Micke hjälpa mig lite med hoppningen imorrn på förmiddagen istället.
Idag kollades Becka på 90 dygn och hon var fortfarande dräktig!!! Lite mer än en fjärdedel av tiden som gått nu ;)
 
/Cattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0