dagens ridpass

Jag fick rida i ridhuset idag för vädret ute var väääldigt växlande.
Ena sekunden spöregnade det och nästa sekund sol och så höll det på hela eftermiddagen, inte så värst kul.
I ridhuset stod det hinder kvar efter hoppträning igår så jag fixade lite travbommar till oss.
Dalme var ganska okoncentrerad, han har varit det hela veckan tycker jag, så när det gick förbi hästar utanför ridhuset tappade han helt fokus och blev jättejobbig.
Han är fortfarande väldigt stel i högervarvet så jag försökte verkligen jobba igenom honom där, men det gick inte jättebra idag. Han blev lite mjukare fter att vi hade travat över lite bommar iallafall.

Nästa vecka har jag en dressyrlektion inbokad och det behövs verkligen tror jag.
Behöver ha lite hjälp känner jag med både mig och Dalme :P Hehe.

Imorgon åker jag till Norrköping och är där hela helgen för att träffa mamma & pappa och för att gå på Cattis inflyttningsfest.
Men Dalme blir väl omhändertagen av Mirre hela helgen så han får det nog jättebra, däremot kanske det inte blir så mycket uppdatering här. :P

/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0