charlies

Igår fick Dalme vila så hade inte så mycket att skriva om.
Var i stallet och duschade honom och pysslade lite bara. :)
Testade även två sadlar som jag har lånat av Cattis, en dressyrsadel och en hoppsadel. Jag kan typ nada om sadlar så kunde, med hjälp av Elin, bara konstatera att dom ändå låg helt okej.
Men imorgon ska Alex, hon som äger min förra medryttarhäst, hjälpa mig att kolla på det. Hon jobbar nämligen på Charlies (hästbutik här i Jönköping) och har därför gått kurs i sadelprovining och har lite bättre koll än mig :P Så jag hoppas verkligen att någon av dom passar.

På tal om Charlies så har dom stoooor Rea i helgen! Wihoo. Den börjar imorgon så jag har tänkt ta lite längre lunch och dra dit då så man är där så tidigt som möjligt. Haha. Tur att lönen kom idag så jag har råd att köpa liiite saker jag skulle vilja ha iallafall.
Saker på min önskelista är,
Regntäcke med foder
Innetäcke
Dressyrskydd
Något nytt bett, funderar på ett novabett
Tyglar
Schabrak
Ridbyxor
Stalljacka, just nu har jag bara en tunn eller en jättetjock så känner att jag behöver nåt där imellan
Plaststigbyglar
Och kanske sådär tusen saker till. Kommer nog inte kunna köpa allt ovan men vissa saker, tex regntäcke är ett måste!

Ikväll står dressyrträning på schemat, den första för i år! Jag hoppas han är snäll och pigg och inte för stel. Haha.
Ska försöka uppdatera ikväll efter träningen. :)
/Vicky

gammal bild på mig och Dalme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0