busig ponny

Idag var ju tanken att vi skulle rida på fältet så vi travade och skrittade lite där först.
Sen så tänkte jag galoppera lite men då tyckte Dalme det var roligare att bocka :p hah. Hängde framme på halsen men höll mig med nöd och näppe kvar iallafall.
Efter det bestämde jag mig för att fortsätta i paddocken istället. Eftersom jag hade så ont i ryggen kände jag inte riktigt att jag ville riskera att ramla av..
Istället tog jag vara på all hans energi och körde ett ganska hårt dressyrpass och det gick verkligen hur bra som helst!
Han var framåt och efter ett tag lossnade han riktigt bra även i högersidan. Kunde tillochmed flytta honom lite i traven, vilket inte alls är hans starka sida direkt, hehe.
Så även om han var busig så var jag väldigt nöjd på slutet.

Får se om det är bra väder någon mer dag i veckan så får vi försöka oss på fältet igen :)

Är supertrött så ska försöka lägga mig tidigt idag. Ska nog bara se lite på tv och sen är det läggdags.
Hörs imorgon!
/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0