Pelham

Idag red jag ett dressyrpass på banan. Idag testade jag att rida med pelhambett och herregud vilken skillnad! Varje gång jag rider på banan med mitt vanliga bett (rakt bett med fasta ringar) så brukar jag få ägna halva tiden till att få han mjuk, då han alltid är stark. Men idag var han mjuk från start till slut :) Vi passade då på att träna skänkelvikningar och lite öppna och sluta. Vi tränade även på att korta galoppen och det gick hur bra som helst! Duktiga Helix <3 Ska inte rida allt för ofta med pehlambett utan det blir nog mest i hoppningen. Vill ha han lika fin på hans vanliga bett. Vad rider ni med för bett på era hästar? /Mia

Kommentarer
Postat av: Clara

Jag brukar rida på 3-delat vanligt bett, men varierar med mitt kimblewick då min också kan bli stark.. :)

2012-11-03 @ 17:35:28
URL: http://allroundtempus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0