Mjuk ponnie

Idag red jag på banan igen en snabbis men denna gång med hans vanliga bett. Helix var UNDERBAR att rida! :D Mjuk, framåt och lyssnade på hjälperna jätte bra. Det var alltså en bra idé att rida med pelham. Mickis, min medryttare, var jätte nöjd med Helix igår då han var mjuk då också. Kul att höra! Imorgon är Mickis sista dag som medryttare och det känns riktigt sorligt för jag är så nöjd med henne. Det kommer att bli svårt att hitta en ny medryttare som är lika bra. Tack Mickis för all hjälp och att du alltid har ställt upp i sista sekund. Imorgon är det öppet hus i stallet med fiskdamm, uppvisning, ponnyridning, loppis m.m. Jag och Malin ska grilla korv så om någon vill ha brända korvar så är det bara att komma förbi. Alla är välkomna till Hanstavik i Södertälje! :) Här kommer en bild på mig och Helix. Foto: Mickis Zetterquist. Ps. Om det är någon som irriterar sig på att jag inte delar upp mina texter så kan jag meddela att jag inte kan göra "hoppa ner" när jag bloggar från mobilen. Det suger! :p

Kommentarer
Postat av: Amanda

Har Helix tidigare stått på en ridskola/ett ställe där man hyr ut hästar?
Det är så att jag hade en kompis som hade en exakt liknade fjordning vid namn Helix som jag red ett tag!?

Svar: Helix kommer från Taffsnäs Fjordridläger. Det kanske är där du har ridit honom? En ridskola har han aldrig stått på vad jag vet.
fjordingbloggen.blogg.se

2012-10-21 @ 08:35:00
URL: http://Kraftfranisland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0