Måndag

Måndag... Ny vecka och nya möjligheter. Idag är det hemskt väder ute. Blåser och regnar men snart blir det minusgrader igen så jag antar att det kommer att börja snöa vilken sekund som helst. Idag skulle jag och Helix hoppa lektion men fick höra att vi ska rida dressyr med markarbete istället pga att paddocken har frusit. I helgen ska jag och Helix antagligen hoppa en pay and jump för första gången. Tävlingen hålls på Södertälje Ridskola. Så himla skönt att slippa hyra släp, tar ca 20minuter att rida dit. Jag tror att vi ska hoppa 80cm men jag är inte säker :) På tal om något helt annat så har Helix börjat krubbita ibland. Jag har aldrig sett det själv men andra i stallet berätta att han brukar göra det när dom ska fodra. Han får ingen frukost just nu men kommer att börja fodra en liten tuss med hösilage så att han slutar krubbita. Ha en bra dag! /Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0