hopptävling

Fruktansvärt dålig uppdatering från mig och i veckan blir det nog inte bättre tyvärr.
Simon går bra i alla fall och sköter sig, jag har fullt upp med jobb och lite extrajobb på Åby men det är skönt att hålla igång.
I helgen var jag och Simon och tävlade hoppning på Åby. Var en lokal hopp för ridhäst, jag och Simon red 80 och 90 cm CR.
Vi åkte dit i fredags, i lastbil för första gången och det gick bra, han gick på snällt men var lite snabb av och ville krypa med kompise ut.. Så när vi var framme på fredagen hopptränade vi lite på banan och spanade in hindrena, Simon var duktig men jag red sådär.
Sen fick de sova kvar på Åby och så tävlade vi i lördags.
 
80 cm gick jättebra, han tittade på första hindret så fick gå på honom så vi hoppade nästan stillastående, sen var han fin resten av banan, tyckte jag red på bra och försökte ta in på vägarna men resulterade i alla fall i ett tidsfel med 95 hundradelar av maxtiden.. Duktig ponny i alla fall.
 
90 cm gick inte alls.. Han kändes trött, framhoppningen var tung och kladdig och han har inte alls samma hoppkondis som dressyrkondis så att hoppa två dagar på raken var ingen hit. Stannade två gånger på första hindret på banan sen rev vi hur många som helst, hittade inget flyt och det hände ingenting när jag gick på honom och försökte få honom att hoppa av, så slutade på 33 fel, hahaha. Han kämpade på i alla fall och var trött efteråt, lilleplutten. Mer träning så kommer vi igen sen! ;)
 
I söndags och idag har han vilat. Imorgon hoppas jag att jag hinner rida men vi får se, vid lunch bär det av till Flyinge och tävlingar med jobbet så kommer hem på lördag igen. Simon blir förhoppningsvis lite motionerad under veckan ändå för på söndag är det tävlingsdags i dressyr igen, blir nog bra när jag inte ridit honom på hela veckan ;)
 
Vi hörs!
 
/Cattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0