hoppning för fulla muggar

Såg att ett inlägg jag skrivit visst gått upp i rök.
 
Den här veckan har rullat på bra.
I måndags var jag ledig eftersom jag hade jobbat helg så då fick Simon också vila.
I tisdags red vi ut en sväng i det vackra höstvädret och sen travade jag och galopperade lite på utebanan. Han kändes ganska stark i vänster precis som han gjorde förra veckan.
 
På onsdagen stod hoppträning på schemat och Simon hoppade fantastiskt bra! Vi hoppade en serie på ena långsidan med trav in till travbom, räcke, ett galoppsprång till oxer, ett galoppsprång till oxer, två galoppsprång på räcke. I början var han ganska på hugget och ville ta travbommen i galopp men sista gången vi hoppade bara serien kom vi lugnt in och han tänkte till och hoppade som satan, då låg det på 90-1,10 genom serien. Sen hoppade vi en annan serie på andra långsidan med sockerbit, tre galoppsprång till räcke, ett galoppsprång till sockerbit, två galoppsprång till räcke. Avslutade med att sätta ihop det till en liten "bana".
Jennie som jag jobbar med filmade lite på slutet så kanske kan lägga upp en film så småningom :)
 
I tosdags fick han ta det lugnt och av nån aledning rann dagen iväg så då gick han bara en gång på skritten, sen var det dags för dressyrträning på fredagen. Red på kandaret på dressyrträningen och han kändes superfin, inte ett dugg stark, tänk om han vore så på tränsbettet också ;) Vi red mycket övergångar galopp/trav och jag kunde samla galoppen hur mycket som helst nästan. Var roligt att han var så fin.
 
På kvällen när jag jobbat klart i fredags åkte jag ut till Gelix och red hennes häst och hoppade lite. Han är ett halvblod av lite äldre modell så ganska stor att rida och få ihop och kan bli lite stark. Inte den enklaste hästen, men på slutet var han jättefin. Jag har bara ridit dressyr på honom innan och han var ganska så mycket piggare när det kom till hoppning och lite svårbromsad men det var roligt :)
 
 
I lördags åkte jag och Simon på lokal hopptävling på Vikbolandet. Vi startade 90 cm och gick nolla :) Det kändes ganska bra, sista linjen kom vi helt fel på men det löste sig ändå. Kommer att dyka upp lite bilder därifrån också :)
 
Nu i veckan får han nog ta det lite lugnt :)
/Cattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0