gårdagens träning

Dressyrträningen igår gick riktigt bra! :) Dalme jobbade på bra och var en svettlök efteråt. Haha. Det är dags att klippa honom snart igen men det känns som jag nyss gjorde det :s Varför växer fjordingpäls så sjukt fort?

På träningen iallafall så började vi med skänkelvikningar. Det är inte Dalmes starkaste sida men det gick bättre än väntat och han skötte sig nästan alla gånger.
Vi travade även lite cavaletti-bommar på ena långsidan och det gjorde han riktigt bra, trampade på fint och så. :)
Sedan var det dags för galopparbete och vi skulle galoppera över två bommar på ena långsidan. Vet inte hur långt det var imellan men vi skulle gå på olika galoppsprång för att öva på rytm och balans och kunna reglera fart och så.
Vi började i vänster varv och där gick vi först på 8 galoppsprång och sedan även på 7. Det gick bra och det gick att driva på honom bra och även ta tillbaka honom.
Sedan bytte vi varv och jag kände att Dalme började tagga lite mot bommarna. När vi sedan skulle testa gå på 6 galoppsprång och jag drev på honom lite till verkligen drog han mot bommarna, haha. Så då var jag nästan tvungen att bromsa honom lite, sötisen. Att det kan vara så roligt att galoppera över bommar. :P

Efter träningen fick han massa äpplen och morötter så han var nog nöjd.
/Vicky


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0