Dressyrträning

Dressyrträningen igår med Dalme gick jättebra. :)
Vi tränade mycket övergångar både från trav till skritt men även mycket i galoppen till trav.
Dalme var seg i början men kom igång bra efter ett tag och kändes då mjuk i båda varven. I galoppen var han superfin i båda varven! <3
Däremot tror jag han blev väldigt trött på slutet och blev så sjukt stark i munnen så det inte gick och göra något typ.. Men det släppte när vi travade av och då kändes han fin igen.
Tur att jag klippe honom förra helgen annars hade han säkert blivit jättesvettig och nu när det är så kallt vill man ju inte direkt duscha av dom om man inte måste. Nu var han bara lite svettig bakom öronen så det var ju lugnt :)

Sen kom det ju massa snö igår. Usch och fy. När vi öppnade ridhusdörren efter träningen var det helt vitt ute..
Jag gillar verkligen inte vintern med snö och kyla så jag tycket inte det var kul alls.
Idag ligger det kvar litegrann här och där men det mesta har smält bort iallafall, tur det.
Däremot har vi satt på vinterdäck på bilen nu vilket är skönt.

Ska ju till Norrköping i helgen så idag får Dalme vila och imorgon rider Mirre. På söndag åker vi hem skapligt så jag hinner åka till stallet och rida. :)

Ha en fin helg!

/VIcky


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0