ullareds resan

Tänkte skriva lite om våran tripp till Ullared i fredags.
Var första gången jag var där och vi åkte ett gäng tjejer på jobbet tillsammans.
Vi var 18 stycken och åkte i 3 vanliga bilar, en minibuss och en transportbil för att få plats med alla shoppingpåsar på hemvägen, haha. Det var nog tur att vi ändå tog i lite med plats för det gick åt :P

Vi åkte vid lunch i fredags och var framme i Ullared runt halv 3. Inne på Gekås tyckte inte jag att det var supermycket folk (hade nog förväntat mig värre) och det gick rätt bra.
Shoppingen var helt okej, men hittade inte sååå mycket utanför hästavdelningen. Däremot var ju hästavdelningen bra.
Kommer nog inte riktigt ihåg allt jag köpte men bland annat köpte jag Catago dressyrskydd för 429 kr, en fårskinnspadd för 300 kr (!), en väst, tjocktröjor, reflexer, broddsaker, sadelgjord, läderservetter och lite andra grejer.
Hittade en del fynd och är nöjd med det jag köpte ändå.
Sedan bodde vi på Ästad Gård, ca 2 mil från Ullared. Ett supermysigt ställe med gulliga små timmerstugor med gräs på taken och sådär riktigt gammaldags men samtidigt superfräscht!

Det var en bra resa men jag skulle nog inte åka tillbaka bara för shoppingen utan isåfall om man gör en grej av det som vi gjorde nu med att sova över och så. :)


stugan jag och 4 andra bodde i.

de hade en vattenkopp för fimpar utanför.

inte världens bästa bild kanske, men tröjan, västen och padden är från Ullared. :)
/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0