träning

Igår var det dressyrträning för Jonna igen.  Jag och Mia, vi rider i samma grupp på träningen, var helt flamsiga och oseriösa innan träningen och vi båda var rätt opepp. Haha.
Jag var väldigt trött och hade egentligen ingen lust att träna faktiskt och tänkte därför att det skulle gå ungefär åt helvete.

När jag började trava fram kändes han lite mer framåt än vanligt vilket kändes bra.
Han brukar vara väldigt seg när man skrittar och travar fram och sen brukar han komma igång först när man har galopperat lite :P
Vi red lite serpentinbågar och tränade övergångar från skritt till trav och han var fin i vänster men rätt jobbig i höger. Han lyssnar verkligen inte alls för högerskänkeln så när jag försöker ställa honom i höger blir det mest att han går till höger istället för att böja sig. Hjälper inte hur mycket jag än driver med höger känns det som..

Sen började vi med lite galopparbete och vi galopperade bågar. Det gick jättebra.
På en långsidan red vi som på en båge in till mitten och sen ut på samma långsida igen. Gick bra att ställa honom utåt i galoppen och samtidigt hålla galoppen. Även om det var så sjukt jobbigt för att jag fick driva som en tok.
Jonna sa iallafall att det inte såg ut som att jag driver så mycket och det är väl positivt antar jag, för det är ju bra om det ser lätt ut. Haha. Sen att jag blir helt anfådd och svettig är en annan sak ;) Bra träning iallafall.

Sen gjorde vi lite andra övningar och på slutet när vi travade av var han jättefin i båda varven. <3
Han var ganska svettig efteråt också, även om han inte har så mycket päls, så det var nog jobbigt för oss båda. :P

Idag ska jag som sagt till Ullared så jobbar fram till lunch och sedan åker vi.
Blir några timmar där idag och eftersom jag aldrig har varit där så vet jag inte hur mycket tid jag vill/behöver ha. Så det kanske blir det en sväng imorgon också. :)

Ha en fin fredag!
/Vicky


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0