Pay 'N Jump

I lördags åkte jag och Helix till mitt gamla gymnasium, Öknaskolan som ligger i Tystberga och tävlade. Vi startade 70cm och red felfritt men han var super seg. Vi efteranmälde oss också till 90cm då dom inte hade någon 80cm-klass. Vi har inte hoppat någon bana på 90cm innan så jag startade med noll förväntningar. I 90-klassen var han mycket mer framåt och han gick super fram till fjärde hindret där han vägrade. Han hade fin bjudning framåt men sista galoppsprånget innan hindret bestämde han sig för att inte hoppa och det resulterade i att jag ramlade av rakt ner i hindret. Tur att det bara var en träningstävling så jag fick fortsätta hoppa. Med världens adrenalinkick så hoppade jag upp igen men han vägrade två gånger till. Fick lite instruktioner från min kompis Marielle som var där och tittade. Fjärde gången skrek jag "hoppa" och hundarna på läktaren började skälla, haha! Men då hoppade han minsann och hoppade resten av banan felfritt :) Jag är väldigt förvånad över att han vägrade då han aldrig gjort det med mig förut. Men jag är så himla nöjd! 90cm kändes inte högt, vi hade bra tempo och Helix var fin över alla hinder. Ångrar inte alls att jag efteranmälde mig. :) Malin filmade båda klasserna och jag ska försöka ladda upp dom. Bara ni lovar att inte skratta när jag ramlar av, haha. Idag har jag en lårkaka som tar upp hela mitt vänstra lår men det var det värt. Har jag sagt att jag har världens bästa fjording? <3 /Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0