ny medryttare

Hello!
Har hänt lite på sistonde med stall och medryttare.
Det är nämligen så att Elin flyttade till ett annat stall i lördags, vilket är supertrist :/ Jag och Dalme försöker klara oss iallafall. Hehe.
Men eftersom Elin flyttade så innebär det att hennes mamma inte kommer rida Dalme något just nu.
Däremot ska Emelies, en i stallet, mamma börja rida Dalme lite så det känns ju bra iallafall!
Är skönt med någon som man känner igen och någon som redan har häst i stallet så man kan lita på dom.
Hon ska provrida lite på söndag och sedan får vi se hur vi gör, men funkar det så kommer hon ta 1-2 dagar i veckan ungefär. :)

Annars då.. Jag och Dalme kämpar på, haha. I tisdags hoppade Mia honom i ridhuset och han var rätt seg.
Kom igång lite efter ett tag men verkade inte supertaggad. Det gick bra iallafall och båda var så duktiga.
Däremot, glömsk som jag är, så glömde jag såklart kameran! Kom på det precis när jag kom till stallet..

Igår red vi lite dressyr i ridhuset. Han var superseg och tråkig i början och jag höll på att skita i allt efter 20 min.
Däremot så gav jag inte upp och på slutet kändes han riktigt fin. Så idag tänkte jag fortsätta där vi slutade igår ;)
Haha. Får se hur det blir med det.. Men blir dressyr idag också iallafall. Ridhuset är bokat fram till 19 ikväll så åker till stallet så det blir lagom att rida efter det.
 

elin&harry och jag&dalme i augusti <3
 
Imorgon får han kanske vila eller gå lugnt i ridhuset eller på fältet.
Sedan på lördag ska jag försöka rida ut eller på fältet. Hoppas på bra väder!
/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0