Dressyr

Lite dålig uppdatering men har haft fullt upp. I fredags red jag och Helix dressyrlektion för Irina, min tränare. Vi red mycket på volt och åttavolter. Försökte få honom att få in rumpan mot mitten, vilket inte var det lättaste i höger varv. Så fort man kräver lite så slår han upp huvudet och tappar formen. Han sladdar gärna iväg med rumpan i bakdelsvändningar.

Vi tränade mycket på övergångar. Det är något vi kommer att jobba med både på banan och ute i skogen. Han behöver bygga upp mycket muskler då han inte orkar hålla upp sig själv hela tiden.

Det känns konstigt att rida dressyr med så enkla övningar men det behövs verkligen. Man får tänka på att han inte tränat så mycket dressyr, eller nästan ingen dressyr alls innan jag tog hem honom.

Irina fick hoppa upp på Helix och rida lite. Kul att se hur han går från marken med Irina på ryggen. Förstod bättre hur hon menade med övningarna när hon visade dom när hon red. Helix tyckte det var jobbigt men han var arbetsvillig och det var bra. Jag fick sms från Irina dagen efter där hon skrev att hon hade lite träningsvärk ;)

Nu har vi en del att träna på till nästa dressyrlektion. Hur har eran helg varit? Nu ska jag vila lite framför tvn innan jag ska åka och kvällsfodra. /Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0