Dressyr för Simon

För två veckor sen fick ju Simon ta det lite lugnare.
Förra veckan var det hårdkörning igen.
Han har varit ganska stark i vänstertygeln och stel och velat dra ur sig ur formen lite så har försökt att verkligen jobba igenom honom på vanligt bett men det är inte helt enkelt.

I torsdags dressyrtränade vi och då blev det kandaret och då var han såklart superfin. Vi började att prova göra några byten och det är inte det lättaste på Simpa.. Från vänster till höger byter han fram och går i korsgalopp och tycker det är lite obehgaligt att byta bak, min tränare tror han är lite rädd för att tappa balansen och att han tycker jag är elak som försöker få honom att byta. Från höger till vänster går det men han ligger lite efter i bak i språnget och han tar lite fart iväg. Men nu ska vi träna på på detta och bara försöka få honom att förstå att det inte är så farligt :)

I helgen red vi ut och tog det lite lugnare och sen red jag dressyr på kandaret igår och då var han superfin i traven!

Imorgon åker jag till Tyskland till på lördag så får se om det blir nån ridning på Simpa då eller om han får vila, beror på om någon vänlig själv kan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0