broddning

Igår stod som sagt broddning på schemat och det kan ju vara ungefär det värsta med vintern.
Usch och fy säger jag! Det gick inte alls bra, vilket jag iochförsig hade räknat med, och det slutade med att han bara fick 2 broddar i varje sko istället för 4 som var tanken.
Nu har han ju gått med skorna ett par veckor och gängorna slits ju och det fastnar massa smuts i hålen. Vet inte hur lång tid det tog men jobbigt var det att få rent hålen och sen få i broddarna. Två var helt hopplösa och fick helt enkelt sitta lite snett för jag orkade inte.
Idag har jag ont i hela kroppen och kan verkligen inte förstå hur hovslagare orkar med sitt jobb. Heder till dom helt klart!

På morgonen idag var det ingen snö inne i stan, men nu har det kommit litegrann och det kommer säkert mer under dagen. :(
Kan däremot tänka mig att det är mer snö i stallet så det får vi se ikväll.
Blir nog ridhuset idag iallafall, har ingen lust att rida ute i det här vädret och fälten är säkert frusna nu så innan det blir mycket snö går det nog inte rida där heller..

Testade Dalmes nya innetäcke igår som jag köpte på Charlies rean och det var mysigt och passade bra :)
Det är ett shires och tror det är 200g eller 300 g och kostade bara 200 kr typ! Perfekt.
Har även beställt ett nytt vintertäcke med halvhals till honom som borde komma idag. Då ska han få det på sig tills imorgon.

/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0