träning

Dressyrträningen igår gick sådär.. Eller den gick helt okej men jag var helt seg i hela kroppen så orkade ingenting.
Sen när det är kallt blir det ju ännu jobbigare att anstänga sig och jobbigt att andas och så.
Men Dalme skötte sig bra iallafall. Han lyssnar ju inte på högerskänkeln för fem öre men efter ett tag igår blev det lite bättre iallafall och det kändes bra. I början var han himla seg också men det blev också bättre efter ett tag.
På slutet när vi travade av hade jag honom i en jättelåg och fin form och han travade på fint så då var jag nöjd :)

Idag mår jag iallafall inte sämre så vi får hoppas att det inte blir någon förkylning eller nåt!
Vet inte vad jag ska hitta på i stallet idag. Om det inte är någon annan där kanske jag släpper honom i ridhuset men annars vet jag inte.
Känner inte riktigt för ett dressyrpass i ridhuset igen men jag vill heller inte rida ute i mörkret..
Har tänkt rida på fältet imorgon men jag vet inte om det nästan är för mycket snö för det nu.. Emelie och Nora red på fältet igår och deras hästar hade ju snö nästan upp till magen när dom kom in i stallet igår. Haha.

Imorgon är det även julbord med Hennings jobb på kvällen, det ska bli kul :) Och gott med julbord!
Sen på söndag har Marie hand om Dalme och vi ska nog sätta upp granen och lite sånt mys.
 

min julgran för två jular sedan. förra året var den nästan likadan.
i år har jag däremot tänkt ha guld, silver och vitt om jag hittar några vita julgranskulor..

/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0