tisdag artonde december

Sista veckan innan jul och det är verkligen fullt upp. Både på jobbet och annars.
Men det går fort och det är ju skönt. Jag är iallafall klar med nästan alla julklappar så där känner jag mig lugn :)
Ska bli skönt att vara lite ledig vid jul och nyår. För oss som jobbar infaller ju julen perfekt med många lediga dagar.
Sedan har jag tagit ledigt onsdag-fredag efter nyår så då är jag ledig hela veckan, wiho!

Igår red jag Dalme i ridhuset. Är ju bara is överallt ute nu så det är ju hopplöst verkligen. Usch.
Han var superfin iallafall! Red i kanske 45 minuter och han gick bra framåt hela passet och var rätt mjuk.
Lite stel i höger men det blev bättre och bättre på slutet. Var riktigt nöjd efteråt. :)
Idag har Marie hand om honom så det blir inget stall för mig. Ska träffa en kompis och gå en promenad istället.

Haha juste, det har ju varit lite mildare väder ett par dagar nu, här har det varit nån plusgrad iallafall.
Och självklart har Dalme börjat fälla! Haha. Helt sjukt, det är "varmt" en dag ungefär och han börjar tappa päls.
Men han är riktigt långhårig nu så han skulle behöva klippas. Däremot går man ju och oroar sig för att det ska bli riktigt kallt precis när man har klippt eller nåt, vore ju typiskt. Men får kanske ta tag i det när jag är lite långledig och har tid.

/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0