Ridhus, vad är det?

I måndags red jag hopplektion med Helix ute i paddocken i all snö. Första gången jag hoppade lektion i snö men det funkade det också bara man tog det lugnt. Vi hade lite travbommar men fick höja upp dom för bommarna syndes inte i snön, haha. Sen hoppade vi småhinder på serpentinbågar. Lektionen var mer åt markarbete :) Vi övade lite på skänkelvikning i trav också.

Helix kändes framåt och lyssnade bra på mina hjälper. Man märkte att han tyckte att det var jobbigt att springa i snön men han kämpade på bra. Han var super mjuk att rida och han gick så himla bra! Känns jätte bra att han var så mjuk med tanke på att jag mest luffat omkring i skogen sen snön kom.

Innan lektionen var Helix arg på mig för att han inte fick sin middag när han kom in. Han plöjde in mig i väggen och sprang in i boxen. Han blev ganska paff när han såg att middagen inte låg där den bruka. När jag skulle rykta honom så bet han flera gånger i min jacka. Alltså hur matglad får man vara egentligen?! :p Tur att han blev på bättre humör när vi red.


Fina Helix!



I slutet av lektionen kunde vi inte vara så seriösa längre ;)

/Mia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0