lite uppdatering

Hej på er!
Hoppas alla har haft en bra jul och hunnit vila ut lite.
Min jul har varit jättebra och skönt med några extra dagars sovmorgon :P Men idag är det jobb igen som gäller.

Var ett tag sedan jag skrev sist, men har nog inte hänt så jättemycket.
Dalme har varit väldigt fin senaste veckan och inte lika seg som vanligt. Däremot går det nästan bara att rida i ridhuset då det är is överallt vilket är lite trist.
Försöker variera med lite longering och lite annat iallafall så det inte blir samma sak varje dag.
Häromdagen hade Dalme och hans hagkompis, Chief, hoppat ut ur hagen av någon anledning. Troligtvis blev dom väl skrämda av något inne i hagen.. När jag kom lite senare på dagen så var båda fortfarande helt uppstressade och när jag tog in Dalme från hagen var han rädd för allt. Sedan inne i stallet och i ridhuset gnäggade han hela tiden. Knäpphäst.
Sedan är han ju inte världens smidigaste heller så han hade ju dragit med sig tråden när han hoppade ut för att han inte kom över helt, haha. Som tur var skadade sig ingen av dom iallafall, Chief tappade en sko men annars var det lugnt.

Idag ska Dalme hoppas och i helgen ska jag iväg till Norrköping så jag kommer inte vara i stallet förrens på måndag igen. Då har jag utsläppet i stallet och sedan blir det att fira nyår! :)
/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0