helgen

Hej på er!
Hoppas alla har haft en bra helg. :) Jag har haft det lugnt och bra iallafall.
Däremot var ju inte utsläppet i lördags det roligaste. Lite fel dag att ha utsläpp på alltså..
Det snöade och blåste storm typ. Bara att åka till stallet var ju jobbigt eftersom vägarna inte var plogade så tidigt och det blåste så mycket så det blåste extra mycket snö på vägarna.
Sedan tyckte nog inte någon häst det var kul att gå ut till hagarna och Lando verkligen vägrade gå! Stod kanske 10 minuter innan jag fick med honom och var ännu svårare när jag hade en till häst i andra handen :P
På tillbakavägen från hagen till stallet blåste det motvind och man fick all snö i ansiktet så man fick helt enkelt följa sina fotspår tillbaka för att det inte gick att kolla upp. Haha.
Men det gick bra ändå och alla kom ut i hagarna iallafall. Tur att det inte var så kallt också för då hade det varit ännu jobbigare.

Jag bestämde mig ganska snabbt att det inte var någon idé att rida på grund av blåsten.
I det vädret som var i lördags hjälper inte ens ridhuset, iallafall inte med Dalme.
Han var själv helt uppblåst och reagerade på minsta lilla.
Jag longerade honom i ridhuset iallafall och det lät supermycket därinne och skakade i dörren för blåsten så tror jag gjorde rätt i att inte rida. :P
Han gick och gnäggade och höll på som en jag vet inte vad, haha.

När jag kom hem från stallet på morgonen gick jag och la mig och sov lite till, så skönt att krypa ner i sängen igen.
Sedan var det en lugn dag, städade lite och bakade lite :)
På kvällen var jag och Henning på bio och såg Bilbo. Den var bra och väldigt bra gjord! :)

bakade saffrans-cupcakes med pepparkaksfrosting :)


Igår hade jag insläppet på eftermiddagen och red Dalme innan.
Här är det plusgrader och snön har börjat smälta bort lite så det fick bli ridhuset igår för ute skulle han säkert bara fått styltor i kramsnön.
Däremot var det lite rasrisk med massa snö på taket till ridhuset som smälte och ramlade ner utanför.
På ena långsidan hängde det ner nästan 1 meter snö från taket så jag var lite rädd att det skulle ramla medans vi red.
Men vi hann rida klart innan och Dalme var superfin! Gjorde inget speciellt utan kände mest på honom eftersom det har varit en lugn vecka för honom.
Däremot när vi gick ut från ridhuset och jag stängde dörren efter oss rasade det lite snö typ en centimeter från mitt ansikte. Tur att Dalme stod bakom mig då för han ryckte bara till lite.
När jag tog in hästarna efter att jag hade ridit såg jag att det mesta hade rasat från taket så det måste ha gjort det efter att vi gick ut ungefär.

Ha en bra dag!
/Vicky


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0