halt häst

I måndags red jag Dalme i ridhuset. Han var ganska pigg och spänd..
Berodde nog på att det blåste väldigt mycket ute och det lät massor av snön på taket just därför.
Sen höll en traktor på utanför och massa sånt som gjorde honom lite nervös men han skötte sig iallafall.

När jag hade travat och galopperat en del så tyckte jag att han började kännas lite halt i ena frambenet.
Det var ingen annan i stallet som kunde hjälpa mig att kolla men släppte honom i ridhuset så han fick trava lite själv så jag kunde kolla. Jag tyckte inte att jag kunde se något då och han var inte varm eller svullen.
Hoppade därför upp och red igen för jag tänkte att jag kanske inbillade mig men när jag började trava kändes det likadant så jag slutade direkt igen.

Igår så hade Marie hand om Dalme och hon hade bara skrittat en kvart ungefär för Emelie hade tyckt att han såg lite ojämn ut.. Men han var inte varm eller svullen igår heller.
Han var ju så för ett tag sen också, pyttelite halt i någon dag eller två utan att vara varm eller svullen. Ingen aning om vad det kan bero på?

Idag får han vila, vilket var tanken så det passar ju bra, så får jag se imorgon hur han är.
Ska se om jag orkar klippa hans man idag, köpte en ny sax häromdagen så det beror på hur bra den fungerar, haha.

Ikväll blir det en lugn kväll hemma. Blir nog att se Bonde söker fru och Gossip Girl, bra tv-kväll!

plutten <3
 
/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0