Busiga hästar

Igår red jag och min kompis Malin ut i kylan på 2 pigga hästar. Det var -15 och jag höll på och frysa ihjäl! Mitt hår frös till is och det har jag aldrig varit med om när håret varit torrt. Vi red på åkern som ligger bredvid alén som leder till stallet. När vi skulle ta första traven så tyckte Helix att vi skulle galoppera och bockade av glädje. Han är så himla söt när han ska bocka och sparka ut. Han orkar inte riktigt så hans försök ger inte så mycket resultat men det är roligt när han gör det av glädje. Malins häst Aztor tyckte också det var roligt men hans bocksprång var inte lika små då han är ett stort halvblod ;) Vi lät hästarna springa av sig lite och det var super mysigt att rida i snön även fast det var så kallt. Hoppas att ni får en bra dag! /Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0