Tokiga hästar i hagen

Igår släppte jag ihop Helix med två andra hästar, en kallsblodstravare och en islandshäst. Helix och kallblodstravaren skrek hur länge som helst samtidigt som dom naffsade på varandra. Till och från stegrade dom och sprang runt i hagen som tokar.
 
Jag red ett lätt pass i paddocken igår bara för att känna efter hur han kändes efter alla ridläger. Han var stel och stark men framåtbjudningen var det inget fel på. Jag måste erkänna att jag har förlorat så mycket av min ridning så nu blir det blir hårdträning på sitsen framöver. Jag skumpade runt som ett litet barn i traven vilket inte är okej, haha.
 
Igår kväll åkte jag även förbi stallet för att se så att Helix mådde bra. (Ja, jag är som en överbeskyddande mamma.) När jag kollade igenom Helix så hittade jag x antal småsår och bitmärken överallt. När jag kom ut i hagen så började hästarna rejsa runt som tokar. Jag är super glad över att dom trivs med varandra men snälla, dom kan väl lugna ner sig lite :p Vi får se idag hur han ser ut.
 
Idag ska jag rida ut med ägaren till kallblodstravaren så att jag lär mig lite nya ridvägar.
 
Ha en bra dag!
/ Mia
 
 
Jag duschade Helix igår och han tackade genom att
rulla sig det första han gjorde när han kom ut i hagen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0