regn regn regn

Det blev ändrade planer idag så hon som skulle kommit och provridit för att eventuellt bli medryttare ska komma imorgon istället.
Vädret suger idag, grått och regnigt, och ridhuset var uppbokat från 17.30-21.30 så vi flyttade helt enkelt fram det.
På fredag kommer det en annan för att provrida också, så jag hoppas verkligen att någon av dom passar och att någon av dom tycker om honom :)

Efter jobbet idag åkte jag och handlade mat och sen en snabb sväng till Hööks.
Dalme har fått ett litet skavsår av sin grimma så jag införskaffade en med lite mjukare foder i så får vi hoppas det blir bättre.
Cattis brukar alltid tjata om att jag har för mycket grimmor och nu har jag sammanlagt 3 stycken så om jag håller mig till det tycker jag det är ganska lagom, haha.

När jag kom hem slängde jag i en maskin tvätt och sedan åkte jag till stallet.
Jag hade tänkt låta Dalme vila eftersom vädret sög.
Men när jag hade tagit in honom och borstat ett tag blev det lite ljusare ute, så jag bestämde mig för att rida i paddocken en kortis bara och vi klarade oss från regnet.
Red kanske en halvtimme och jag är glad att jag red för han kändes mycket finare idag :)

Det var för övrigt sjukt mycket folk i stallet idag, stod transporter överallt för träningen.
Var hoppträning för Jens Wickström, han kommer till vårt stall varannan vecka och har träningar.

Nu blir det en lugn kväll, förutom måsten som hänga tvätt, ska jag bara slöa i soffan framför tvn.
Min pojkvän är i Stockholm för jobb och sover där, så jag är helt själv hemma.
Han åker dit ungefär varannan vecka och är då borta en natt.
Jag börjar vänja mig litegrann men samtidigt hatar jag att vara själv hemma och är alltid rädd att någon ska hoppa fram bakom en dörr eller nåt, haha.

Ha en fin kväll nu hörrni så ska jag uppdatera er imorgon om hur provridningen går!
/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0