Presentation av Vicky!

Hej!

Mitt namn är Vicky och jag blir 22 år i höst. Jag är lillasyrra till Cattis och är uppvuxen i Norrköping.
För lite mer än ett år sedan flyttade jag till Jönköping där jag bor tillsammans med min pojkvän Henning. (Som jag har planer på att göra till min egna privata stallfotograf)
På dagarna jobbar jag som It-administratör på Holmgrens Bil och på fritiden kommer jag vara ganska mycket i stallet framöver.
Annars umgås jag med vänner och pojkvännen, går promenader, försöker träna lite då och då och sedan blir det även nån fest ibland.

 

Efter ett uppehåll med hästarna på ca 1½ år blev jag i vintras med medryttarhäst. Eweniqueé, eller Ivan som han kallas för att göra allt lite lättare,

är ett halvblod f. 1996.
Det är väl lite tack vare Ivan som jag insåg att jag faktiskt vill hålla på med hästar igen och därför bestämde mig för att hyra Dalme, därför har jag nu slutat som medryttare på Ivan för att tiden inte skulle räcka till två hästar.

Jag & Ivan, januari 2012


Dalme är en fjording f. 1992 e. Dalar 154 och ägs av Taffsnäs fjordridläger.
Jag har sammanlagt hyrt Dalme i 4 år men nu är det 2 år sedan jag hade honom hemma sist.
Eftersom allting är ganska nytt just nu har jag inga direkta mål ännu med Dalme utan det får komma med tiden. Eftersom han börjar bli lite gammal också så får vi helt enkelt se hur mycket vi orkar.
Mina planer är iallafall att försöka träna för dressyrtränare någon gång i veckan och för någon hopptränare någon gång i månaden. Sedan kanske vi startar någon liten klubbtävling framöver.
Dressyren är det jag tycker är roligast men även många, långa mysiga uteritter ska vi klämma in.


Dalme, Taffsnäs 2012

Jag & Dalme, lokal dressyrtävling div III, våren 2010


Jag kommer försöka blogga så mycket som möjligt om vad jag och Dalme hittar på om dagarna och om mina planer går i verket så kommer det även bli massa fina bilder på oss ;)

Enjoy!
 Vicky


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0